معایب پژو ۲۰۰۸ (۶ دلیل برای نخریدن)
پژو 2008 که قرار بود با قیمت 77 میلیون تومان توسط ایران خودرو به بازار ایران عرضه شود در حال حاضر با چند برابر قیمت در نظرگرفته شده معامله میشود...
پژو 2008 که قرار بود با قیمت 77 میلیون تومان توسط ایران خودرو به بازار ایران عرضه شود در حال حاضر با چند برابر قیمت در نظرگرفته شده معامله میشود...
شاید کمتر کسی در ابتدای دهه هشتاد خورشیدی تصور میکرد که تولید محصول جدید ایران خودرو، یعنی پژو 206 تا دو دهه بعد هم همچنان تداوم داشته باشد و حتی محصولاتی نیز بر اساس این هاچبک فرانسوی به تولید برسند. با این حال، چنین تصوری اکنون به واقعیت پیوسته و این خودرو حدود بیست سال است که توسط ایران خودرو به تولید میرسد. در این مدت، نمونههای مختلفی نیز از این خودرو منشعب شدند که از جمله آنها، میتوان به 206 صندوقدار، پلاس یا 207i و رانا اشاره کرد. با توجه به افزایش قیمت شدیدی که این روزها در بازار خودرو کشور رخ داده است و کاهش تدریجی قدرت خرید مصرفکنندگان ایرانی، شناخت دقیق نقاط ضعف 206 برای مشتریان ضروری به نظر میرسد. در این نوشتار، نگاهی به معایب پژو 206 خواهیم داشت. در نهایت نیز گزینههای جایگزین Peugeot 206 را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا بدانیم چه خودروهایی را میتوان به جای این خودرو معروف خریداری کرد. لطفا با ما همراه باشید.
شاید کمتر کسی در ابتدای دهه هشتاد خورشیدی تصور میکرد که تولید محصول جدید ایران خودرو، یعنی پژو 206 تا دو دهه بعد هم همچنان تداوم داشته باشد و حتی محصولاتی نیز بر اساس این هاچبک فرانسوی به تولید برسند. با این حال، چنین تصوری اکنون به واقعیت پیوسته و این خودرو حدود بیست سال است که توسط ایران خودرو به تولید میرسد. در این مدت، نمونههای مختلفی نیز از این خودرو منشعب شدند که از جمله آنها، میتوان به 206 صندوقدار، پلاس یا 207i و رانا اشاره کرد. با توجه به افزایش قیمت شدیدی که این روزها در بازار خودرو کشور رخ داده است و کاهش تدریجی قدرت خرید مصرفکنندگان ایرانی، شناخت دقیق نقاط ضعف 206 برای مشتریان ضروری به نظر میرسد. در این نوشتار، نگاهی به معایب پژو 206 خواهیم داشت. در نهایت نیز گزینههای جایگزین Peugeot 206 را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا بدانیم چه خودروهایی را میتوان به جای این خودرو معروف خریداری کرد. لطفا با ما همراه باشید.
پژو 206 هماکنون یکی از پرفروشترین محصولات ایران خودرو و پرطرفدارترین خودروهای بازار محسوب میشود. این هاچبک فرانسوی که اکنون به طور کامل ایرانیزه شده است، در طول دوره حیات خود فراز و فرودهای بسیاری را تجربه کرده است. در گذشتههای نهچندان دور، ایران خودرو 206 را در تیپهای متنوعی به تولید میرساند، اما به تدریج تعداد این تیپها کاهش یافت و اکنون تنها 206 تیپ 2 و تیپ 5 به تولید میرسند.
در ادامه به بررسی نقاط ضعف 206 که شامل: کیفیت ساخت، فضای اندک صندلیهای ردیف عقب، حذف امکانات رفاهی در نسخههای اخیر، استهلاک بالا و حباب قیمتی نسخههای کارکرده خواهیم پرداخت.
افت کیفیت ساخت، یکی از کاستیهای مشترک خودروهای داخلی طی سالهای اخیر بوده که به عنوان یکی از معایب پژو 206 نیز مطرح است. باید توجه داشت که این خودرو یکی از محصولات اقتصادی صنعت خودروسازی فرانسه محسوب میشود و چنین خودروهایی معمولا با ایرادات مختلفی همراه هستند که به دلیل قیمت مقرونبهصرفه، از برطرفکردن آنها چشمپوشی میشود.
تولید Peugeot 206 در ایران همواره با افت کیفیت مواجه بوده و این روند از سال 1391، همگام با ایرانیزهشده پژوهای ایران خودرو، شتاب بیشتری به خود گرفته است. استفاده از پلاستیک بیکیفیت در ساخت کابین، حذف پارچههای بهکاررفته در دربها، ایجاد فاصله بین قطعات مختلف بدنه به دلیل قالبگیری بیدقت، اشکالات سیستمهای الکتریکی و گرمشدن بیش از حد پیشرانه، بخشی از معایب کیفی این خودرو در سالهای اخیر هستند که تمامی آنها به دلیل استانداردهای نازل خط تولید خودرو ایجاد شدهاند.
محبوبیت 206 تنها محدود به ایران نیست و این هاچبک فرانسوی در سطح جهان نیز به شهرت مناسبی دست پیدا کرده است. با این وجود، یکی از بزرگترین معایب پژو 206، به فاصله محوری اندک و فضای ناچیز ردیف عقب این خودرو باز میگردد که بارها دستمایه طنزپردازان نیز شده است.
فاصله محوری در این خودرو در کاتالوگ رسمی 2445 میلیمتر عنوان شده است که رقم چندان زیادی محسوب نمیشود. بخش اعظم این فاصله محوری، خرج داشبورد و صندلیهای جلو شده و فضای زیادی برای صندلیهای ردیف عقب باقی نمانده است. به همین دلیل، Peugeot 206 را بههیچعنوان نمیتوان خودرویی خانوادگی دانست و استفاده از این خودرو به خانوادههای کوچک و خریداران مجرد توصیه میشود.
نکته جالب آنکه با وجود تولید 206 صندوقدار و رانا توسط ایران خودرو، هیچ بهبودی در این زمینه حاصل نشده است و این دو خودرو نیز با مشکل فضای اندک ردیف عقب دست به گریبان هستند؛ در حالیکه از نظر سگمنت، در رده سدانها طبقهبندی میشوند.
صنعت خودروسازی ایران از سال 1397 برای بار دوم تحت تحریمهای بینالمللی قرار گرفت که حاصل آن، اعمال فشار بیشتر بر خودروسازان داخلی و مصرفکنندگان نهایی بود. در نتیجه تحریمها، ایران خودرو ناچار شد تا قیمت تمامشده خودروهای تولیدی خود را کنترل کند و به همین دلیل، برخی از امکانات ایمنی و رفاهی را از این خودرو و چند خودرو دیگر حذف کرد.
برخی از امکاناتی که در نمونههای اخیر پژو 206 حذف شدهاند عبارت از سنسور دندهعقب، ترمزهای دیسکی عقب در تیپ 5 و سی دی پلیر سیستم چندرسانهای هستند. به همین دلیل، مشتریانی که نسخههای اخیر این خودرو را خریداری کردهاند، بایستی هزینهای اضافه را صرف تجهیز خودرو به امکانات مختلف کنند که این مساله، یکی از مهمترین معایب پژو 206 در مدت اخیر تلقی میشود.
پژو 206 در روزهای ابتدایی ورود به بازار، با مصرف سوخت اقتصادی در بین مصرفکنندگان ایرانی شناخته شد و این مزیت، طی دو دهه گذشته به عنوان امتیازی مثبت برای این خودرو مطرح بوده است. با این وجود، به ازای هر نکته مثبت، نکتهای منفی نیز وجود دارد و نکته منفی قوای فنی این خودرو، استهلاک بالای آن است.
پیشرانههای TU3 و TU5 موتورهای مورداستفاده در خانواده Peugeot 206 هستند که گزینه اول در تیپهای پایین و موتور دوم در تیپهای بالاتر 5 و 6 نصب شده است. هر دوی این پیشرانهها در مقایسه با سایر موتورهای اقتصادی، استهلاک بالایی دارند و در سالهای اخیر، همگام با کاهش کیفیت آلیاژ مورداستفاده در ساخت موتور، استهلاک آنها افزایش پیدا کرده و عیبی دیگر نیز به مجموعه معایب پژو 206 افزوده است.
جعبهدندههای مورداستفاده در تیپ 5 این خودرو نیز از سال 1391 با تغییراتی همراه بودهاند و گویا ایران خودرو از گیربکسهای خانواده Peugeot BE برای این خودرو استفاده میکند. این گیربکسها به طور معمول در سمند و 405 مورد استفاده قرار میگیرند و همخوانی چندانی با پیشرانه TU5 ندارند که نتیجه آن، افزایش مصرف سوخت و کاهش شتاب 206 بوده است.
همانطور که در مقدمه مطلب اشاره کردیم، پژو 206 از آغاز تولید در ایران خودرو تاکنون، خودرویی محبوب در سطح بازار بوده است. همین محبوبیت سبب شده است تا تقاضای زیادی برای خرید این خودرو وجود داشته باشد و در مواقعی، همانند زمان کنونی که تولید خودرو از تقاضای بازار کمتر است، حباب قیمتی بزرگی پیرامون Peugeot 206 تشکیل شود؛ بنابراین یکی دیگر از معایب پژو 206 را باید حباب قیمتی بزرگ این خودرو دانست که ارزش خرید آن را زیر سوال برده است.
به طور مثال، خریداران ایرانی میتوانند با هزینهای که صرف خرید تیپ 2 این خودرو در بازار آزاد میکنند، خودروهایی همچون رانا و سمند LX را خریداری کنند که در مقایسه با تیپ 2، از مشخصات فنی قویتر و امکانات بهتری برخوردار هستند. حباب قیمتی بزرگ 206 که در سالهای اخیر ایجاد شده است، تقاضای سفتهبازانه برای خرید این خودرو را افزایش داده و موجب آشفتگی بازار خودرو شده است.
با گذشت دو دهه از آغاز تولید پژو 206 در ایران خودرو، این هاچبک فرانسوی–ایرانی همچنان خودرویی محبوب و پرفروش است و تقاضای زیادی برای خرید آن در بازار وجود دارد. در این مدت، رقبای مختلفی نیز برای آن معرفی شدند که برخی از آنها، موفق شدند تا حدودی Peugeot 206 را به چالش بکشند. در ادامه، نگاهی به گزینههای جایگزین این خودرو برای مصرفکنندگان ایرانی خواهیم داشت.
شاید بتوان نبرد تیبا 2 و 206 تیپ 2 را داغترین رقابت در بخش هاچبکهای اقتصادی دانست. این دو خودرو، از نظر قوای فنی شباهت بسیاری به یکدیگر دارند؛ اما تیبا 2 به واسطه قیمت کمتر خود، مشتری را با دردسرهای کمتری هنگام خرید دست به گریبان میکند.
رقبای اصلی پژو 206 تیپ 5 نیز ام وی ام 315 مدیران خودرو و کوییک سایپا هستند. ام وی ام 315 مدتها است که در بازه قیمتی بالاتری نسبت به Peugeot 206 به فروش میرسد و بنابراین، نمیتوان این خودرو را برنده رقابت با 206 دانست؛ اما در سوی مقابل، سایپا با عرضه انواع مختلفی از کوییک، سعی در جلب توجه مخاطبان دارد و به نظر میرسد مشتریانی که به خرید خودرویی با آپشنهای مختلف علاقه دارند، کوییک را به تیپ 5 ترجیح دهند. اختلاف قیمت قابلتوجه بین کوییک آر و تیپ 5 نیز ممکن است مشتریان را به سمت خرید کوییک سوق دهد.
منبع:
آشنایی با مزایا و معایب پژو پارس سالدر طی حدود دو دهه حضور پژو پارس در خط تولید ایران خودرو، نسخههای مختلفی از این خودرو با اسامی گوناگون و پیشرانههای رنگارنگ به بازار عرضه شد که از جمله آنها میتوان به پژو پارس سال، پژو پارس ELX، پژو پارس LX و پژو پارس اتوماتیک اشاره کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، حدود دو دهه است که پژو پارس به عنوان موفقترین فیس لیفت اجرا شده بر روی پژو ۴۰۵، توسط ایران خودرو تولید شده و به بازار عرضه میشود. این سدان خانوادگی ایرانی – فرانسوی از ابتدای حضورش در بازار تاکنون توجهات مختلفی را به خود جلب کرده و به آمار فروش موفقی دست یافته است.
قبل از اینکه بدانید ساعت گیربکس چیست و چه وظیفه ای دارد؛ بهتر است ابتدا در مورد گیربکس خودرو اطلاعات بیشتری بدانیم. و بعد از آن به سراغ بررسی ساعت گیربکس اتومات، آنالیز ساعت گیربکس اتوماتیک انواع ماشین ها از جمله ساعت گیربکس سانتافه، ساعت گیربکس مگان، ۲۰۶، ماکسیما و دیگر برندها برویم. اگر شما نیز تمایل دارید که اطلاعات خود را در زمینه خودرو و تعمیرات اتومبیل بیشتر کنید. پیشنهاد می کنم حتما این مقاله را بخوانید. سعی کنید حتی یک خط از آن را نیز از قلم نیندازید. زیرا نکات مهمی را به شما می گوییم.
ترخیص کالا یک روند و تشریفات گمرکی می باشد که برای صادرات و یا واردات کالا از کشور های دیگر باید طی شود. در تمام کشور های جهان گمرک محلی برای کنترل ورود و خروج کالاها از مرزهای آن کشور می باشد. هرکالایی که از کشور خارج و یا به کشور وارد می شود باید از مسیر گمرک عبور کرده و تشریفات گمرکی آن انجام شود. در غیر این صورت آن کالا قاچاق به حساب می آید.
در این مقاله قصد داریم بیشتر با مشخصات فنی میتسوبیشی asx آشنا شویم. میتسوبیشی که در برخی از بازارها با نامهایی مثل میتسوبیشی RVR و میتسوبیشی اوتلندر اسپرت نیز شناخته میشود، از سال 2010 روی خط تولید این خودروساز مطرح ژاپنی قرار دارد. جالب اینجا است که شرکت میتسوبیشی علاقهای به معرفی نسل جدید این کراساوور کامپکت خود ندارد و در مدت عمر یک دههای میتسوبیشی asx، به معرفی چهار فیسلیفت بسنده کرده است.