یازده مورد که از Red Dead Redemption 2 انتظار داریم
یازده مورد که از Red Dead Redemption 2 انتظار داریم
خبر به تعویق افتادن زمان عرضه ی نسخه ی بعدی Red Dead Redemption باعث دلسردی بسیاری از کسانی شد که می خواستند در اوایل سال میلادی به تجربه ی بازی مورد علاقه شان بپردازند. استودیوی راکستار اعلام کرد که بازی را در اکتبر سال جاری منتشر خواهد کرد و این یعنی که استودیو به فکر کار بیشتر روی گیم خود افتاده است. در حال حاضر اطلاعات بسیار کمی درباره ی چگونگی این بازی در اختیار است ولی این باعث نمی شود که ما شروع به حدس زدن درباره ی بازی نکنیم و انتظارات مان را درباره ی بازی مطرح نکنیم. در ادامه ی مطلب یازده موردی را که از این بازی انتظار داریم بر شمرده ایم.
نسخه ی دوم Red Dead Redemption قرار است در ۲۶ اکتبر سال جاری برای کنسول های PS4 و Xbox One منتشر شود و در حال حاضر هیچ خبری مبنی بر انتشار بازی برای PC در دسترس نیست. عنوان نخست این بازی تاکنون برای PC عرضه نشده است ولی عنوان بزرگ دیگر راکستار نسخه ی پنجم GTA بود که بعد از اندکی وقفه برای PC منتشر شد . این شما و این ۱۱ مورد که امیدواریم RockStar در نسخه ی بعدی رستگاری مرد مرده به آن ها توجه کرده باشد!
مکانیزم تیراندازی بهتر
با فاکتور گرفتن مکس پین سه، تقریباً تمام عناوین راکستار در بخش تیراندازی مشکلاتی را پشت سر گذاشته اند و اغلب احساس خوشایندی به هنگام تیراندازی در بازی های راکستار نداشته ایم. امیدواریم که استودیوی سازنده تدابیری برای تیراندازی بهتر به کار گیرد. از جمله ی این تدابیر می تواند طراحی نشانه گیری بهتر، تیراندازی بهتر، حرکت روان تر به هنگام تیر اندازی و… باشد.
سیستم دوئل های بهتر
در نسخه ی قبل این بازی مواقعی وجود داشتند که شخصیت اصلی وارد دوئل می شد ولی چیزی که تقریباً همگی روی آن متفق القول هستند این است که این بخش از بازی بسیار آسان طراحی شده بود و هیچ چالشی برای گیمر در پی نداشت. نسخه ی بعدی RedDead باید مکانیزم بهتری برای بخش های دوئل به کار گیرد و استرس و تنش بیشتری به این بخش بازی بیفزاید.
آزادی عمل بیشتر گیمر
ساختار گیم پلی عناوین قبلی راکستار به گونه ای بوده اند که شما در یک سلسله مراتب خطی از مراحل قرار می گیرید و بعد از اتمام هر مرحله به سوی مرحله ی بعد سوق داده می شوید. ما در این نسخه دوست داریم که مراحل به سوی پایانی باز در جریان باشند و گیمر آزادی عمل داشته باشد که هر مرحله ای که دوست دارد را انجام دهد و ترتیبی برای گیم پلی در کار نباشد. آزادی عمل گیمر در گیم پلی نکته ی مهمی است که راکستار باید به آن دقت بسیاری داشته باشد.
سیستم لباس با آپشن های بیشتر
نسخه ی اول RedDead در بخش پوشش کارکتر بسیار ضعیف و محدود عمل کرد و شما مجبور بودید از ابتدا تا به انتها لباس های از پیش تعیین شده ی کارکتر را به تن کنید و هیچ راهی نداشت که تنوعی به این بخش از بازی تان بدهید. بر خلاف این اتفاق در مجموعه بازی های Grand Theft Auto همواره شاهد آن بوده ایم که کارکتر ها می توانستند لباس های بیشماری را به تن کنند. چرا این اتفاق نمی تواند در Red Dead بیفتد؟ اگر بتوان شخصیت بازی را آنگونه که دوست داریم لباس بپوشانیم و چیزی که خودمان از دنیای وسترن انتظار داریم را به تماشا بنشینیم بسیار هیجان انگیز تر از قبل خواهد شد.
صداگذاری بهتر
یکی از منحصر به فرد ترین ویژگی های نسخه ی اول این بازی آن بود که صدا در بهترین زمان ممکن با اکشن بازی ترکیب می شد و تجربه ای فراموش نشدنی برای گیمر پدید می آورد. سیاست مثبت و امیدوارکننده ی راکستار در این زمینه آن بوده که همواره توجه زیادی به موسیقی متن بازی های خود داشته است.و این عمل در نسخه ی اول باعث شده بود که لایه های بسیاری به گیمپلی بازی اضافه شود چرا که صدا های به کار رفته در بازی جزئیات بسیار بالایی داشتند. ما در این بازی دوست داریم درست به مانند کاری که سرجیو لئونه در سه گانه ی مشهور خود یعنی مردی بدون نام با صوت و صدا انجام داد را در اختیار داشته باشیم و از شنیدن صدای کوچکترین جزئیات بازی لذت ببریم.
درس هایی که از مالتی پلیر GTA V گرفتند را در این بازی نیز به کار گیرند
نسخه ی اول RedDead بخش مالتی پلیر نه چندان غنی ای داشت که در آن می توانستید به همراه دوستان تان به دوئل و تعقیب گریز و… مشغول شوید. با موفقیت بخش مالتی پلیر GTA V اما استاندارد ها بهم ریختند و آن روی سکه هویدا شد. ما منتظر آنیم تا راکستار تمام معیار هایی که باعث شد این بخش از GTA اینقدر هیجان انگیز شود را در Red Dead پیاده کند. ما دوست داریم آزادی عمل در بخش چند نفره ی بازی به مراتب گسترده تر از نسخه ی اول باشد.
مراحل فرعی بهتر و چالش برانگیز تر
نسخه ی اول بازی مراحل جانبی متنوعی داشت ولی با روی کار آمدن بازی هایی چون The Witcher 3 و The Legend of Zelda: Breath of the World استاندارد های تازه ای برای طراحی مراحل جانبی مورد نیاز است و دیگر همان فرمول قدیمی برای بازی جدید نتیجه بخش نخواهد بود و مخصوصاً اینکه بازی سبک و سیاقی وسترن دارد و می توان مراحل جانبی بسیار چالشی تری برای گیمر ها طراحی نمود. انتظار می رود که راکستار از تجربیات پیشین خود در طراحی مراحل فرعی درس گرفته باشد و آن ها را در این نسخه از بازی به کار گیرد.
امکان بازی با شخصیت های گوناگون
آن هایی که مقابل قهرمان اصلی داستان قرار می گیرند یک نفر نیستند و رئیس خلافکاران در دنیای Red Dead همواره کار های خود را از طریق شخصیت های منفی متنوع به پیش برده است. آن چه ما انتظار داریم در این بازی ببینیم این است که جان مارستون نیز چنین دار و دسته ای داشته باشد. درست به مانند اتفاقی که در GTA شاهدش بودیم بتوان بازی را با شخصیت های مختلف پیش برد.
جان مارستون جوان
بزرگترین آرزوی ما در این بازی دیدن جان مارستونی جوان و جویای نام است. ما دوست داریم دنباله ی بازی به نوعی پیش درآمدی بر بازی اول باشد و می خواهیم داستان مارستون را از سال ها پیش از پیوستن به دار و دسته ی ون در لینگ مشاهده کنیم و فراز و نشیب هایی را که باعث شدند او تبدیل به هفت تیر کشی ماهر شود را از ابتدا مرور کنیم. درست است که آرزوی بزرگیست ولی آدمی به آرزوها و امید هایش زنده است.
استفاده از خلافکاران واقعی در خط داستانی بازی
چنین تصور کنید که صرف نظر از زمان به وقوع پیوستن اتفاقات بازی شخصیت هایی را در آن ببینیم که در دنیای واقعی نیز بابت قتل و کشتار شناخته شده بودند. تماشای شخصیت هایی چون ساندانس کید، بیل کوچولو و زیپ وایت می تواند هیجان بازی را بسیار افزایش دهد. سری بازی های Assassin’s Creed در استفاده از شخصیت های اصلی در خط داستانی بازی بسیار مشهورند و ما علاوه بر شخصیت های اصلی، شاهد چهره های تاریخی ریز و درشتی بودیم که به ابعاد داستانی آن می افزودند. چنین فرمولی اگر در Red Dead Redemption به کار گرفته شود می تواند معجزه کند.
داستانی به زیبایی بهترین فیلم های وسترن سینما
ما دوست داریم فیلم های وسترنی که دیده ایم را خودمان بازی کنیم و بسیار امیدواریم داستان نسخه ی بعدی Red Dead به زیبایی همین فیلم های سینمایی چند لایه باشد. خوبی فیلم های وسترن این بود که ابعاد متفاوتی از زندگی انسانی از جمله وفاداری، نوع دوستی، اخلاقیات و غیره را می توانستیم در آن ها نظاره گر باشیم. شخصیت های اصلی داستان هر چقدر هم در تیراندازی ماهر می بودند، در زندگی شخصی شان مشکلات ریز و درشت بسیاری داشتند. انتظار ما از Red Deadبعدی آن است که با پر رنگ جلوه دادن چنین شاخصه هایی به عمق داستانی خود بیفزاید و مرز های ژانر وسترن را توسعه بخشد.
منبع: